Biuro prasowe

Informacje prasowe

Materiały dla mediów

Dla dziennikarzy:

Logowanie

Rejestracja

Kontakt dla mediów

Ewelina Kocenda
Marketing Content Specialist

Public Bridge sp. z o.o
ek@publicbridge.pl
tel.: 71 377 52 81
www.publicbridge.pl

drukujwersja txtpdf

DUKA w międzynarodowej sieci

25 września 2017

Marka DUKA, sieć sklepów wyposażenia kuchennego, konsekwentnie rozszerza swoją działalność o rynki zagraniczne – do tej pory marka otworzyła już sklepy stacjonarne w znanych europejskich miastach, między innymi w Berlinie, Amsterdamie i Londynie. Następnym etapem jest promocja sklepów online na terenie Niemiec, Holandii i Anglii w ramach planu międzynarodowego rozwoju brandu DUKA, któremu zależy na dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

W ostatnich tygodniach zrealizowano plan otwarcia sklepu e-commerce w Niemczech. Celem projektu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, zdobycie nowych Klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży produktów zarówno on-line, jak i off-line, oraz wzmocnienie wizerunku marki. Podobne założenia mają projekty dla Holandii i Anglii.

- Rozwój e-commerce ma dla nas duże znaczenie. Zależy nam, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Świadomie wybraliśmy takie kraje jak Niemcy, Holandia i Anglia ze względu na bliskie położenie, jak i fakt, że są one jednymi z największych rynków handlowych w Europie, które zostały zbadane i przeanalizowane pod kątem potrzeb i zachowań konsumenckich, dzięki czemu mogliśmy dobrać do nich odpowiednie modele biznesowe. Jest to dla nas pewnego rodzaju wyzwanie, ponieważ musimy brać pod uwagę odmienne preferencje zakupowe wynikające między innymi z różnic prawnych i ogólnej specyfiki danego państwa. – wyjaśnia Paweł Wróbel, dyrektor działu e-commerce.

Ze względu na różnice rynkowe w poszczególnych krajach wprowadzane są odmienne systemy i specjalne usługi dopasowane do potrzeb Klientów, m.in. w Holandii produkty będą dystrybuowane z salonów do domu, co zapewni dostarczenie ich nawet tego samego dnia, co na tym rynku jest bardzo ważne. Z kolei w Niemczech, w przypadku braku wybranego towaru w salonie, będzie możliwość złożenia zamówienia, które zostanie dostarczone przez kuriera do domu. DUKA stawia na elastyczność i chętnie wprowadza nowe rozwiązania wspierające offline.

Jak deklarują przedstawiciele DUKA, Niemcy, Holandia i Anglia są dopiero początkiem. W planach firmy jest utworzenie efektywnego rynku cyfrowego na terenie całej Unii Europejskiej, stąd kolejnym krokiem jest również udostępnienie produktów na platformach sprzedażowych Amazon i eBay. Ich zaletą jest szeroki zasięg, który umożliwia dotarcie do użytkowników z całej Europy, a nie tylko w kraju, w którym pojawia się oferta. Na ten moment opisy produktów są dostępne w języku niemieckim, w najbliższym czasie pojawią się w pozostałych językach.

Rola internetu w kontekście budowania wizerunku jest dla DUKA kluczowa – ze względu na łatwą dostępność, zasięg a także możliwość oferowania dodatkowych usług. W ten sposób chce łączyć działalność sklepów internetowych i stacjonarnych, których liczba ma być sukcesywnie powiększana o następne miasta, zarówno w Polsce jak i za granicą. Każde kolejne otwarcie jest możliwością wypromowania się marki na danym terenie oraz budowania coraz większej świadomości wśród konsumentów.

Załączniki: