Biuro prasowe

Informacje prasowe

Materiały dla mediów

Dla dziennikarzy:

Logowanie

Rejestracja

Kontakt dla mediów

Grzegorz Frągnowski
Social Media Specialist

Public Bridge sp. z o.o
gf@publicbridge.pl
tel.: 71 377 52 81
www.publicbridge.pl

drukujwersja txtpdf

SMILE – DUKA for children!

05 grudnia 2018

DUKA we współpracy z Fundacją Samodzielność od Kuchni chce pomóc młodzieży z domów dziecka w przygotowaniu się do rozpoczęcia nowego życia. Koncepcja niesienia realnej i praktycznej pomocy, poprzez wspieranie drogi do samodzielności, zachwyciła i zmotywowała markę do wspólnego działania.  

Jak informuje Fundacja Samodzielność od Kuchni – w 1126 placówkach opiekuńczo‐wychowawczych w całej Polsce wychowuje się ponad 17500 dzieci. Część z nich w domu rodzinnym nigdy nie zjadła ciepłego posiłku, większość z nich do momentu opuszczenia placówki nie ma możliwości wyboru tego, co będą jeść. Sanepid nie pozwala im korzystać z kuchni, więc posiłki widzą dopiero na talerzach.

Świadomość tego, że młodzież bez odpowiedniego przygotowania, także tego kulinarnego, ma utrudniony start w osiągnięciu pełni samodzielności, spowodowała, że marka DUKA z przyjemnością zorganizowała kampanię SMILE – DUKA for children.

Charytatywna kampania opiera się sprzedaży szklanych butelek i słoików do picia za symboliczną złotówkę, a całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany Fundacji.  Dzięki takiemu wsparciu podopieczni domów dziecka będą mogli otworzyć się na lokalne społeczności, poznać szefów kuchni i przedsiębiorców, którzy nauczą młodzież podstaw kuchennych działań, podejmowania przemyślanych decyzji oraz przede wszystkim – ułatwią odnalezienie się w nowych realiach.

Co roku mury instytucjonalnych domów dziecka opuszcza około 2500 pełnoletnich wychowanków. Nauka gotowania w świetny i praktyczny sposób rozwija umiejętność podejmowania decyzji i brania za nie odpowiedzialności. Daje również świadomość, że coś od nas zależy i po sukcesie pozwala dumnie podnieść głowę. Wiedza o tym, jak zorganizować posiłek, pomaga w utrzymaniu zdrowia oraz uczy zarządzania, również swoim budżetem. Wokół stołu buduje się wspólnotę, a z jedzeniem związane jest poznawanie ludzi i świata.

Wartości DUKA łączą się z ideą Fundacji Samodzielność od Kuchni, dlatego zdecydowali się na jej aktywne wsparcie oraz wspólne niesienie pomocy.

Produkty objęte kampanią posiadają bezpieczne słomki wielokrotnego użytku, które zostały stworzone z myślą o dzieciach. Dostępne są we wszystkich sklepach stacjonarnych DUKA oraz w sklepie online: https://duka.com/pl/kampanie-promocyjne/samodzielnosc-od-kuchni

Załączniki: