Pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, wsparciu marki Dakea oraz pod patronatem mediów branżowych rozpoczęła się kampania #DumnyDekarz, której celem jest popularyzacja zawodu oraz promocja dobry praktyk podejmowanych przez aktualnych mistrzów dekarstwa.
W ramach landing page kampanii www.dumnydekarz.pl, dekarze mają możliwość pochwalenia się swoimi zawodowymi pasjami oraz zaprezentowania siebie i swoich sukcesów. Serwis posiada prosty i intuicyjny generator grafik. Dodanie zdjęcia do systemu pozwala na nałożenie własnego tekstu, oraz opcjonalne udostępnienie w mediach społecznościowych gotowej grafiki z logo akcji. Za każde zdjęcie opublikowane w serwisie internetowym inicjatywy #DumnyDekarz jest przekazywane 10 złotych na konto branżowego Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Zgromadzone środki finansowe posłużą do ufundowania stypendiów dla najlepszych uczniów klas dekarskich. – Chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważna jest praca dekarzy, na ogromną odpowiedzialność, jaka spoczywa na tych fachowcach, a co z tym związane – na kluczową rolę, którą zawodowi dekarze pełnią w rozwoju rynku budowlanego – mówi Anna Deran, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy, mecenasa projektu.
Komunikacja inicjatywy #DumnyDekarz jest prowadzona w mediach społecznościowych oraz przy wsparciu patronów medialnych - magazynów „Dachy”, „Ekspert Budowlany” i „Forum Branżowe” oraz serwisów Obud.pl i Stolarka VIP. Promocję wspierają również bumper stickery z logo projektu.
W ramach kampanii przeprowadzono także cykl wywiadów z interesującymi osobowościami ze świata dekarskiego, które zebrano na łamach wydania DEKARZE 01/2019 - do pobrania bezpłatnie na stronie internetowej www.dumnydekarz.pl.
Rozmowy z dekarzami i mistrzami dekarstwa, pełne zaskakujących wątków, przybliżają blaski, ale również wyzwania dla branży. Prezentują specyfikę współczesnych firm dekarskich oraz niesamowite zaangażowanie dekarzy w jakość wykonywanej pracy. – Wierzymy, że to pierwsze wydanie „DEKARZY” zainteresuje szersze grono specjalistów, klientów, jak również młodzieży decydującej się na kształcenie i pracę z zawodzie – mówi Magdalena Zarzycka reprezentująca markę Dakea, która objęła projekt #DumnyDekarz swoim patronatem.